środa

Poświęcenie Kapliczki św. Rozalii

Dnia 30 października 2016r./ w najbliższą niedzielę/ o godzinie 15.00 nastąpi poświęcenie Kapliczki z figurą św. Rozalii, która została wzniesiona w Dębowym lasku, koło Kaplicy naszej Patronki. Po odmówieniu Koronki do Miłosierdzia Bożego nastąpi obrzęd poświęcenia figury Patronki.
Zapraszamy parafian na to nabożeństwo.

/.../
w oczach Patronki ukrył się
mój świat
szary, ponury zmieszany z lękiem
co w bólu Jezusa tkwi


Rozalio! Podaj mi krzyż, bo dłoń Twa
omdlewa z ciężaru próśb
wznoszonych
w szumie dębów i brzóz!
spoglądasz okiem odwiecznej
Pustelnicy na tych
którzy drogą świętości chcą iść
a ja wpatrzona w Twą smutną
twarz rozmyślam
„przystanąć czy iść?"
tak długa droga już za mną
przede mną nieznany szlak
chyba przystanę, bo sił
brakuje mi...
w ręce twej księga ze słowem Boga
czaszką przykryty czas
wiem, że koniec drogi nieznany jest
nie przypominaj mi!
bez krzyża przecież nie dzieje się nic!
wiem Rozalio, że nie dorównam Ci
znam Twoje ścieżki żywota
one do Boga prowadzą od lat!
z daleka widzę ten krzyż
bo w górę podniosłaś odważnie Go
zabiorę z omdlałej dłoni Twej
poniosę ze sobą dalej, na horyzontu czas
chociaż tak bardzo boję się łez
lecz cóż widzę?
twe oczy rozbłysły zachwytem dnia
już wiem, to na mnie tylko czekałaś
gdzie szelest liści i ptaków śpiew
na głowie Twej wieniec z pachnących róż
to on dodał mi sił!
zatem ruszam w drogę, bo światło
rozbłysło dla mnie już znów!
Rozalio! Jak dobrze, że czekasz tutaj
na takich... jak ja.