niedziela

Ciekawostki sprzed lat...

 

JÓZEF WILK- UR. 1890R.

Mieszkaniec Dolnej Wrocanki- uczestnik obu wojen. W czasie I wojny światowej wcielony do wojska, pisał z frontu do swojej rodziny. 

13 października 1915 roku
Do Julii Wilk / z domu Kucza/ 
Kochana Julciu! Za Twój list dziękuję bardzo. Ja znów dalej na wschód się przesunąłem i ciągle sterczę na pozycji. Dotychczas szczęśliwie przeżyłem i kulka nie naruszyła mię jeszczw. Serdeczne pozdrowienia dla Wszystkich z domu. J.W.
12 lutego 1917r. Korespondencja z pola walki- Rosya.

Kochany Staszku

Równocześnie z moją/sł. nieczytelne/ wysyłam Ci przez Bank przemysłowy kwotę 40 kor., którą mam nadzieję, że otrzymasz. Obyś tylko dla polepszenia sobie bytu wykorzystać. W domu wszyscy zdrowi i jak mogą dają sobie radę. Dlatego o dom się nie troskaj. Tak już bardzo chciałbym doczekać się końca- którego nie widać niestety. Pisz do mnie, ale do Wrocanki, bo w pole trudniej wiadomości docierają. Całuję Cię, Józek.